Dolaze dani kad ćemo jesti gomilu nezdrave hrane

Dolaze dani kad ćemo jesti gomilu nezdrave hrane

Foto: 

-Rita-👩‍🍳 und 📷 mit ❤ from Pixabay

D.H.

D.H.

Evo što se događa u tijelu kad unesete previše ugljikohidrata

Ugljikohidrate susrećemo gotovo posvuda. Ima ih u müslijima, kruhu, krumpiru, pizzama ili wrapovima. Osim toga, nalazimo ih u gotovo svim slatkišima, kolačima i mnogim drugim stvarima. A kako stiže vrijeme blagdana, gotovo sigurno će na svakom stolu biti pregršt delicija koje pršte od ugljikohidrata.

Jasno je da je gotovo nemoguće izbjegavati ugljikohidrate u svakodnevnom životu. A to nije ni poželjno jer su ugljikohidrati svojevrsno gorivo za naš mozak. Tijelu daju energiju koja nam je potrebna kako bismo ostali u formi i fokusirani tijekom dana. Ipak, ne treba pretjerivati s ugljikohidratima. Jer ako ih pojedete previše, možete napraviti popriličnu štetu. Pripazite ove blagdane i izbjegnite ove posljedice, piše Novi list.

Umor

Upravo ste pojeli ukusnu porciju tjestenine, na trenutak došli u top stanje energije, a onda se odjednom osjećate slabo i tromo. Konzumiranje ugljikohidrata daje nam kratki poticaj energije jer razina šećera u krvi raste. Da bi se ponovno spustio, oslobađa se hormon inzulin. Inzulin tada ponovno dovodi do brzog pada razine šećera u krvi, pa osigurava da dobrodošli poticaj energije nestane jednako brzo kao što je i došao – ostavljajući za sobom osjećaj iscrpljenosti i bezvoljnosti. Glavni okidači za ovaj učinak su takozvani jednostavni ugljikohidrati. Oni posebno brzo podižu šećer u krvi i omogućuju mu da još brže padne.

Žudnja za hranom

Kada je razina šećera u krvi niska, gladni smo. Nije bitno jesmo li upravo ručali ili ne, ako potisnemo osjećaj gladi, žudnja će nas opet sustići najkasnije do večere. Opet, jednostavni ugljikohidrati posebno su opasni. Kada jedemo šećer, naš mozak oslobađa dopamin. Osjećamo radost kad god pojedemo npr. pločicu omiljene čokolade i želimo taj osjećaj doživjeti uvijek iznova. Postajete zapravo ovisni o ugljikohidratima u obliku jednostavnih šećera. Dakle, što ste više slatkiša već pojeli, to više žudite za šećerom.

Promjene raspoloženja 

Promjene razine šećera u krvi mogu stvarno unerediti tijelo. Stoga ne čudi da se hormonska ravnoteža poremeti. Ako zbog inzulina razina šećera u krvi brzo padne, raspoloženje može brzo pasti na nulu. Da bismo popravili raspoloženje, tada opet rado jedemo ugljikohidrate: što više šećera to bolje. I taj začarani krug počinje ispočetka.

Debljanje 

A sada na ono što je vjerojatno najgori aspekt za većinu ljudi. Možete zapravo zamisliti da vam stalni napadi gladi, depresija tijekom odvikavanja od šećera i opća tromost neće baš pomoći da postignete tijelo iz snova. Tako da kada vaga pokaže neželjenu brojku, mnogi se ljudi zabrinu oko unosa ugljikohidrata. Zapravo, ugljikohidrati nas ne debljaju sami po sebi,  samo morate paziti da ne unesete više energije nego što je potrošite. Stoga je važno hraniti se što uravnoteženije i dovoljno se kretati.

Ugljikohidrati su važan dio naše prehrane i to je dobra stvar. Prije svega oni koji se puno bave sportom puno ih trebaju kako bi dobili energiju i osjećali se dobro. Ipak, morate paziti da ne jedete previše ugljikohidrata ili loših ugljikohidrata. Pokušajte koristiti cjelovite žitarice umjesto proizvoda od bijelog brašna. Složeni se ugljikohidrati sporije probavljaju. Kao rezultat toga, dulje ostajemo siti i osjećamo manje žudnje za novim obrokom.

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.