FOTOGALERIJA Otvoren 1. Dubrovnik Royal Gourmet

FOTOGALERIJA Otvoren 1. Dubrovnik Royal Gourmet
D.H.

D.H.

Od srijede do petka natjecanja, master classovi i edukacije na prvom izdanju gastro festivala

Dubrovnik Royal Gourmet, međunarodni gastro festival i prvo po redu međunarodno natjecanje kuhara, konobara, barmena, barista i restorana u Dubrovniku, otvorili su u srijedu organizatori Šefova kuhinja mediteranskih i europskih regija uz partnere i sudionike na ovom projektu koji ima za cilj promociju ugostiteljskih zanimanja i aktualnih trendova. Pridružili su im se čelnici Turističke zajednice grada Dubrovnika, Hrvatske gospodarske komore, Dubrovnik Royal Resorta, domaćini manifestacije, te Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik.

‘Sretni smo da vas možemo u pozdraviti u Dubrovniku na manifestaciji pokrenutu na inicijativu  Royal Resorta Dubrovnik, chefa Ante Jonjića i F&B managera Ante Jurčića, koji su željeli da se

nešto ovako dogodi nakon što su dolazili na druga ŠKMER-ova natjecanja i edukacije. Predavači na master classovima su pripremili jako puno trendovskih noviteta. Predstavljaju se nove tehnike i vještine koje će se rado podijelit sa svima na edukacijama, a u ovom trenutku je prijavljeno preko 500 ljudi u tri dana festivala. Ispunili smo program do zadnjeg mjesta i trenutka zanimljivim aktivnostima. Ovo je prvi put da organiziramo jedno veliko događanje u gradu koji ne treba brendiranje, ali koje teži izvrsnosti u ugostiteljstvu na čemu svi uporno radimo’, kazala je Alma Harašić Bremec, organizatorica Dubrovnik Royal Gourmeta i voditeljica ŠKMER Kuharske Akademije.

Nikolina Trojić, predsjednica Županijske komore Dubrovnik, istaknula je da se festival održava u vrijeme idealno za pripremu iduće turističke sezone. Dodala je kako je ŠKMER brend i da je bilo vrijeme da se udruži s Dubrovnikom.

‘Hvala što se odabrali naš grad za festival. Iza ovoga stoji veliki trud i rad, a mi institucije smo tu da podržimo proizvod kad je dobar. Svi ste svjedoci da zadnjih godina imamo rastuću inflaciju, velikog neprijatelja turističkih destinacija. Gosti kad vide cijene osjećaju nezadovoljstvo. Posebice mi u Dubrovniku smo svjesni da se ta priča može jedino kompenzirati isključivo izvrsnošću i kvalitetom. Zahvaljujući edukacijama ove manifestacije, sigurno će se na tanjurima u hotelima i restoranima ponuditi novi proizvodi, nešto „high level,’poručila je Trojić.

Antun Perušina, ravnatelj Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik dodao je kako bez festivala i natjecanja poput Dubrovnik Royal Gourmeta s mnoštvom radionica i edukacije, ne može napredovati. Ta škola se nedavno potvrdila kao ‘Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu (DU RCK)’, a riječ je velikom EU projektu kojim se unaprjeđuje sustav obrazovanja prema stvarnim potrebama tržišta u radu s učenicima i odraslim polaznicima srednjoškolskog obrazovanja.

‘ŠKMER se kao institucija izdvojila u organizaciji ovakvih festivala a s mnoštvom radionica i edukacija, pogotovo u Dalmaciji. Naša škola kontinuirano potiče ovakva događanja. a i sami smo organizator, jer Dubrovnik kao destinacija teži izvrsnosti. Ovakva događanja daju nam tu mogućnosti. Kao DU RCK s koncem prošle godine smo završili prvu fazu tog EU projekta te dobili potvrdu i obvezu da idućih pet godina nastavimo s našom misijom. Nastavljamo s promocijom ugostiteljskih zanimanja, osposobljavanjima i usavršavanjima’, poručio je Perušina.

Miroslav Drašković, direktor Turističke zajednice grada Dubrovnika, čiji je tim zdušno podržao pokretanje Dubrovnik Royal Gourmeta, izrazio je zadovoljstvo brojem posjetitelja i sudionika na festivalu.

‘Izuzetno mi je drago da su se organizatori uputili u ovakav projekt. Znamo da je Dubrovnik brend sam za sebe, no kontinuirano moramo raditi na podizanju kvalitete. Turistička zajednica je dio lanca, ne živi samo za sebe, organizacija koja ne može ići mimo tijekova turizma, i prema tome izuzetna nam je čast i zadovoljstvo podržavati ovakve projekte koji donose novine. Znamo koliko je bitno imati dobru bazu, jer bez ljudi koji rade u turizmu i ugostiteljstvu, bez dobrih i kvalitetnih hotela i restorana, ne bi imali ništa. Ovo je odlično događanje koje se održava u pravom dijelu godine’, zaključio je Drašković.

Nakon svečanosti otvaranja uslijedila su prva dva master classa, a teme su bile bezalkoholne barske mješavine kao gorući svjetski trend te Vegan & low ABV – nisko alkoholni kokteli. Vodio ih je Marijan Maksan, jedan od ključnih pokretača domaće craft barmenske scene, koji se nakon uspona u nagrađivanom zagrebačkom baru, potvrdio kao vrhunski brand manager i edukator, posebice za bezalkoholne koktele.

‘Postoji širok spektar bezalkoholnih pića, uključujući non-alcoholic destilate, bezalkoholna vina, piva, fermentirana pića i mocktaile, a barmeni bi trebali biti upoznati s različitim opcijama. Bezalkoholni kokteli su u velikom trendu, prije svega u zdravstvenom smislu. Postoji opća svijest o važnosti zdravlja i wellnessa, a sve više ljudi traži alternative alkoholnim pićima kako bi smanjili unos šećera i kalorija te općenito poboljšali svoj životni stil. Rastući je fokus na zdravom načinu života, a bezalkoholni kokteli upravo odgovaraju toj sklonosti’, istaknuo je je Maksan na Zero proof master classu kojem su tema bili bezalkoholni kokteli talijanskog brenda Memento kao alternativu alkoholu.

Njegova druga radionica bila je o koktelima s niskim udjelima alkohola (Low ABV) uz Savoia Americano aperitive. Riječ je bilo o još jednom trendu koji odražava društvenu svijest o umjerenosti u konzumaciji alkohola i naglašava važnost uživanja u piću bez prevelikih posljedica.

‘Klasični kokteli često sadrže žestoka alkoholna pića, dok su Low ABV kokteli dizajnirani s lakšim alkoholnim sastojcima poput vermuta, bittera, likera i određenih alkoholnih napitaka. Low ABV kokteli koji sadržavaju manje od 20% alkohola. Ono što ih izdvaja od klasičnih mješavina su da imaju manji postotak alkohola u usporedbi s klasičnim koktelima, što ih čini manje potentnima i omogućuje konzumentima duže uživanje u piću bez snažnih posljedica. Nude alternativu za one koji žele uživati u piću, ali s manje negativnih posljedica po zdravlje poput mamurluka, smanjuje tjeskobu i općenito poboljšanog raspoloženja’, dodao je Maksan.

Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX

Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX
Foto: Sasa Buric / CROPIX

Prezentacija i priprema Centaurosovih burgera od kozica i škampa, kao i odrezaka angus govedine, jadranske tune i sabljarke na razne azijske načine i grillu, medaljona grdobine u umaku, plavog raka s makarunima, fritula od bakalara, bila je tema master classa ‘Tehnike i trendovi u pripremi ribe’. Radionicu su vodili chefovi Željko Neven Bremec, predsjednik i glavni edukator ŠKMER-a, te Sokol Prenga, ambasador udruge za Albaniju.

Centaurus grupacija se bavi distribucijom, proizvodnjom, maloprodajom i izvozom svježe i zamrznute ribe, a pod njihovom kapom djeluje 11 maloprodajnih trgovina Gastro ribarnice Brač. Imaju filijalu Gastro Fisch Brač u Beču, brend Amare, sestrinsku tvrtku Gastro Hvar, a od prošle godine i Albakor Dubrovnik, specijaliziran je za distribuciju veleprodajnog asortimana u HoReCa sektoru Dubrovačko-neretvanske županije.

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.