Gastro
Postoje tri dobra razloga da ne kupujete već narezano voće i povrće u supermarketu
3 min čitanja

Foto:
mcstudio79 from Pixabay
Razmislite
Sve češće na policama supermarketa nailazimo na voće i povrće koje je već oguljeno i narezano, spremno za konzumaciju.
Banane, brokule, bundeve, ananas, mrkva, breskve i mnogi drugi ‘plodovi zemlje’ prodaju se već narezani, zatvoreni u plastičnu i prozirnu foliju.
Čini se da su ovi proizvodi vrlo povoljni jer nam omogućuju češću konzumaciju voća i povrća, štedeći vrijeme potrebno za njihovo guljenje, čišćenje i rezanje.
No, je li to doista prednost?
Evo tri dobra razloga zašto ne kupovati voće i povrće koje je već oguljeno, očišćeno i narezano:
1. Zagađujuća ambalaža
Unaprijed narezano voće i povrće, koje može trajati nekoliko dana na polici supermarketa (ili u hladnjaku kod kuće), pakira se u plastiku: obično je to pladanj od polistirena ili plastična košara prekrivena prozirnom folijom.
To je vrlo zagađujuća ambalaža: upamtite da je plastika derivat nafte i da se teško može reciklirati (trenutno su plastični predmeti najrasprostranjeniji otpad na planetu).
2. Proliferacija bakterija
Plastična ambalaža trebala bi smanjiti razvoj bakterija u svježim proizvodima, ali to nije uvijek slučaj.
Već zreo proizvod ili čak truo u nekim dijelovima može dovesti do brzog kvarenja čak i još jestivih dijelova.
Nadalje, ako se s jedne strane proizvodi koje pakiraju tvrtke podvrgavaju vrlo strogim procesima čišćenja te se režu i pakiraju mehanički, voće i povrće koje režu i pakiraju radnici supermarketa ne prolaze isti higijenski tretman.
Bakterije prenesene s kontaminiranog noža i standardi čistoće koji nisu u potpunosti zadovoljeni mogu predstavljati prijetnju vašem zdravlju – prijetnju koju možete izbjeći ako sami rukujete voćem i povrćem kupljenim u komadu.
3. Visoka cijena
Posljednji problem vezan uz kupnju već očišćenog i zapakiranog voća i povrća tiče se cijene ovih proizvoda.
Posao koji mi ne radimo u guljenju i rezanju ovih proizvoda obavit će netko drugi, a to se prevodi u više cijene za potrošače.
Prethodno očišćeni i izrezani proizvodi mogu koštati i do tri puta više od proizvoda koji se prodaju cijeli (i s korom).
Doktore, hitno!