Zašto je dobro jesti suhe šljive nakon pedesete godine života?

Zašto je dobro jesti suhe šljive nakon pedesete godine života?

Foto: 

Valkovav / Pixabay

Mila Hrastić

Mila Hrastić

Vitamin K, magnezij, kalij i bor

Kako starimo, tako i naše tijelo stari, pa je ponekad potrebno poboljšati svoje zdravlje prehranom i tjelesnom aktivnošću. U zrelijim godinama kosti postaju krhkije i brže stare pa je važno obratiti pažnju na određene sastojke u prehrani.

Tijekom djetinjstva gotovo svi smo pili mlijeko koje je puno kalcija i podržava zdravlje kostiju, no u starijoj dobi liječnici savjetuju konzumaciju suhih šljiva.

Nutricionisti kažu da posebnu pažnju treba obratiti na vitamin K, magnezij, kalij i bor. Također savjetuju da u svoju ishranu uključite suhe šljive kako biste spriječili starenje kostiju.

Podaci pokazuju da adekvatan vitamin K može povećati mineralnu gustoću kostiju, a kalij može smanjiti gubitak kalcija iz kostiju. Suhe šljive također sadrže fenolne spojeve koji mogu blokirati resorpciju kostiju i podržati njihovu izgradnju, kažu nadalje nutricionisti.

U studiji objavljenoj u British Journal of Nutrition, žene u postmenopauzi koje su jele 50 grama suhih šljiva svaki dan (otprilike 5 do 6 komada) imale su značajno povećanje mineralne gustoće kostiju u odnosu na one koje nisu jele ovo voće. One dame koje su jele suhe šljive također su doživjele značajno smanjenje serumskih razina markera metabolizma kostiju.

Druga studija objavljena u časopisu Nutrients sugerira da jedenje suhih šljiva također može poboljšati zdravlje kostiju muškaraca. Muškarci koji su tri mjeseca jeli 50 do 100 grama suhih šljiva dnevno primijetili su pozitivan učinak na metabolizam kostiju.

Dosljedna uporaba suhih šljiva može pomoći u sprječavanju gubitka koštane mase, osobito kod starije populacije.

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.