INTERVJU: Ana Grassi, direktorica TZO Milna

INTERVJU: Ana Grassi, direktorica TZO Milna
D.H.

D.H.

‘Sezona iznad svih očekivanja’

Kakva je bila turistička sezona?

– Turistička sezona je bila iznad svih očekivanja. U kolovozu i rujnu premašeni su rezultati iz do sada rekordne (predpandemijske) 2019. godine.
U kolovozu 2021. ostvareno je 6595 dolazaka i 50.037 noćenja. U usporedbi s istim razdobljem 2019. godine to je udio u dolascima 99,98%i u noćenjima 100,68%.
U rujnu 2021. je ostvareno 2.651 dolazak i 20.380 noćenja u komercijalnom turističkom prometu što je u usporedbi s 2019. godinom udio od 99,33% u dolascima i 102,76% u noćenjima.
U općini Milna je od 01.01. do 30.09.2021. u komercijalnom smještaju ostvareno 17.901 dolazaka i 127.282 noćenja , od čega je 1.936 noćenja ostvareno u Bobovišću; 6.720 u Bobovišću na moru; 1.077 u Ložišću i 117.549 noćenja je ostvareno u Milni.
U usporedbi s prvih devet mjeseci 2019. godine, u ovoj godini , u istom razdoblju ostvaren je udio od 82% u dolascima i 82,52% u noćenjima , a u usporedbi s 2020. godinom to je udio od 175,78 % u dolascima i 166,15 % u noćenjima.

Pointers

Ima li još uvijek gostiju?

– Gostiju još uvijek ima , tako je u prvoj polovici listopada ostvareno 1.100 komercijalnih noćenja od strane turista iz Njemačke, Švedske, Velike Britanije, Nizozemske, Belgije.

Jeste li lani osjetili posljedice pandemije, kako se lockdown odrazio na Milnu? Svi su se žalili kako je 2020. bila jako loša.

– Posljedice pandemije smo, naravno,osjetili jer turizam je jedna od djelatnosti koju je ograničavanje kretanja izravno pogodilo. Čak i kasnije kada su donekle popustile protuepidemijske mjere među ljudima je postojao strah od odlaska u druge zemlje , strah od možebitne zaraze, strah od posljedica nakon putovanja pri povratku u svoju matičnu državu (prisilne karantene, gubitak posla uslijed obvezne izolacije itd…). Upravo zbog toga, vijest o cjepivu protiv koronavirusa dala je nadu da će se turizam u 2021. godini oporaviti, unatoč činjenici da pandemija još uvijek nije suzbijena. Unatoč svemu tome, turizam se u 2020. godini ipak događao, u manjem obimu i s prisilnim završetkom u kolovozu, ali ipak možemo reći da je Hrvatska prošla bolje nego neka druga poznata europska ljetovališta.

Pointers

Važan segment je nautički turizam. Kakve su ovogodišnje brojke?

– U ovoj godini u nautičkom turizmu zabilježeni su znatno bolji rezultati nego prošle godine i sama nautička sezona krenula je ranije i traje duže nego ona 2020. godine.

Što pripremate za iduću sezonu? Može li se uopće išta planirati dok pandemija traje?

– Smatram da se može planirati dok traje pandemija , odnosno da se može planirati uvijek kada imate poznate parametre. Okolnosti 2020. godine su nas iznenadile. Pandemija je bila nešto na što nitko nije računao i bili smo primorani mijenjati i prilagođavati svoje planove i aktivnosti toj novonastaloj situaciji. Međutim 2021. godina je bila drukčija, svjesni smo postojanja pandemije i ograničenja koja protuepidemijske mjere nose pa smo i svoje planove i aktivnosti uglavnom uspješno prilagodili postojećoj situaciji. Turistička zajednica intenzivno je radila na predstavljanju općine Milna kao sigurne turističke destinacije, što je očito urodilo plodom jer u kolovozu i rujnu bilježimo čak i bolje turističke rezultate od onih iz 2019.. Kod prijave projekata na natječaje vodili smo računa o tome da prijavimo projekte koje je moguće provesti unatoč protuepidemijskim mjerama (zabrane okupljanja, ograničeno radno vrijeme), te smo radili na stvaranju atraktivnih lokacija za fotografiranje koje opet za cilj imaju promociju destinacije i stvaranje novih sadržaja u destinaciji, izradili smo info materijale kao što su brošure i aplikacije za plaže, radili smo i još uvijek radimo na tematskoj stazi pomorske baštine i razvijanju outdoor turizma. Svi ti projekti rađeni su i rade se tijekom pandemije, a ipak u destinaciji ostaju trajno i nude nove sadržaje.

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.