POVIJEST PARFEMA

POVIJEST PARFEMA

Foto: 

Arroka2 / Pixabay

Mila Hrastić

Mila Hrastić

Danas ova industrija vrijedi nekoliko milijardi dolara

Riječ parfem od latinskog per=kroz i fumom=dim. Izraz potječe od ranih rabljenja mirisnih dimova kao primjerice tamjana, a danas predstavlja najčešće tekuće mješavine alkohola i mirisnih tvari.

Parfem se koristi već tisućama godina, s dokazima o prvom parfemu koji datira iz starog Egipta, Mezopotamije i Cipra

U drevnoj Mezopotamiji pojavio se prvi oblik parfema u vjerskim obredima na kojima su se palili brojni mirisi, a najčešće tamjan. Tada su svećenici vjerovali da mirisna vodica pročišćuje duh i daruje zdravlje.

Najstariji parfem koji je ikada pronađen otkrili su arheolozi na Cipru. Parfemi koji su tamo pronađeni imali su više od četiri tisuće godina.
Parfeme su u ta davna vremena poznavali i koristili diljem svijeta pa tako i drevni Kinezi, Hindusi, Izraelci, Karaguni, Arapi, Grci i Rimljani.

Najranija uporaba boca parfema je egipatska i datira oko 1000. godine prije Krista. Egipćani su izumili staklenke i skladištenje parfema bila je jedna od prvih uobičajenih namjena staklenki.
Mirisni pripravci bili su simbol bogatstva i moći i najdragocjeniji mogući poklon. Često se spominje i biblijska priča o poklonima koje su tri mudraca donijeli djetetu Isusu: osim zlatom, darivali su ga i skupocjenim mirisnim smolama (tamjanom i mirom).

Tijekom uspona kršćanstva dolazi do vidnog pada korištenja parfema jer je tradicija korištenja parfema bila najčešća u muslimanskom svijetu, tada Europa upada u mračno i ne baš mirisno razdoblje. Srećom, oni su i tijekom tog mračnog razdoblja za parfeme zadržali tradiciju parfema i pomogli pokretanju njegovog oživljavanja s početkom međunarodne trgovine.

Za utjehu ipak europska povijest bilježi i sretnije mirisne trenutke! Jedan takav je bilo predstavljanje prvog modernog, alkoholnog parfema, čuvene Vodice mađarske kraljice, na dvoru Karla V Mudrog 1937. godine. Kako je Elizabeta bila porijeklom Poljakinja, stručnjaci iz Poljske, ponosni na svoju zemljakinju, pomno su rekonstruirali taj parfem i danas je dostupan kao luksuzni suvenir.

Parfemi su nepovratno zauzeli važno mjesto u svakodnevnom životu, a do uporabe i među širokim masama došlo je krajem 19. stoljeća, kada se skupocjene prirodne sirovine počelo zamjenjivati jeftinim sintetskim mirisnim molekulama.

Danas ova industrija vrijedi nekoliko milijardi dolara.
Nekada davno Gianno Versace rekao je: „Parfem daje završni dodir eleganciji, detalj koji suptilno podcrtava izgled, nevidljiv dodatak koji upotpunjava muškarca i ličnost žene“.

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.