PRAVO PACIJENATA NA DRUGO MIŠLJENJE

PRAVO PACIJENATA NA DRUGO MIŠLJENJE

Foto: 

Julio César Velásquez Mejía / Pixabay

Mila Hrastić

Mila Hrastić

Iskustva pacijenata su različita

U svim normalnim razvijenim zemljama svijeta, normalno je da pacijenti često traže drugo stručno mišljenje liječnika – „second opinion“. U nekim zemljama čak je i obvezna, iz više razloga, a najčešće radi toga da se vidi je li neka preporuka za neku terapiju ili operaciju opravdana u smislu uspješnosti, ali i isplativosti liječenja.

U Hrvatskoj često možete čuti da to nije pristojno i imamo strahopoštovanje prema liječnikovu obrazovanju i profesiji. Osobno još uvijek vjerujem da je liječničko zanimanje, poziv – koji je vrlo zahtjevan, a osoba koja je izabrala taj poziv iznad svega trebala bi biti natprosječno humana.

Svi mi ipak moramo razumjeti da su i liječnici samo ljudi, sa svojim manama, vrlinama, boljim i lošim danima u životu. Svatko tko radi taj i griješi tako da svatko pa i liječnik može pogriješiti. Naravno da nećete ispasti nepristojni ako kod drugog liječnika potražite i njegovo mišljenje. Svaki liječnik ima različiti pristup čitanju vaših nalaza, svaki od njih ima i različiti pristup liječenje iste bolesti. Sami liječnici ponekad traže mišljenje kolega!
Ima ljudi koji su se u životu susreli s bolesti koja im je uništavala normalan život i rad, svi nalazi koje su napravili bili su negativni, ali tegobe i bolovi su i dalje postojali. U tim situacijama dobro je potražiti drugo stručno mišljenje, možda postoji pretraga koju niste obavili, a liječnik koji vas vodi ili ne zna za nju ili naprosto nije mu palo na pamet da bi ta pretraga otkrila uzroke vaših smetnji i bolesti. Jednostavno rečeno, bez ispravne dijagnoze nema ispravnog i učinkovitog liječenja.

Zato, ako imate sumnje ili vaš liječnik ne može otkriti što vam je, tražite drugo mišljenje u vezi dijagnoze i to je pravo svakog od nas.
Naravno, ponekad i mi kao pacijenti pretjerujemo, pogotovo kod teških dijagnoza, liječnik je u startu u pravu, međutim, mi kao pacijenti nismo zadovoljni objašnjenjem. Najčešće se to dešava što se teško suočavamo i teže prihvaćamo tešku dijagnozu i u tim slučajevima negiramo bolest te tražimo drugo stručno mišljenje u nadi da će epilog biti drugačiji.

Ako kritički koristite instituciju drugoga stručnog mišljenja, to može pomoći poboljšati cjelokupni zdravstveni sustav, no kada se drugo mišljenje pretvori u treće, četvrto ili peto to je već zlouporaba tog sustava.

Iskustva pacijenata su različita, ali generalno gledano, svatko tko je tražio drugo mišljenje nije požalio, na žalost u posljednje vrijeme često čujemo da kroz državni zdravstveni sustav bolest nije otkrivena ili je postavljana kriva dijagnoza, a kada izdvojimo lijepu cifru u privatnim poliklinikama odmah dobijemo ispravnu dijagnozu.

Mila Hrastić

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.