ad
ad

ŠTO BOLJE SPAVATE, VIŠE ZABORAVLJATE: Ali, to je dobra stvar!

ŠTO BOLJE SPAVATE, VIŠE ZABORAVLJATE: Ali, to je dobra stvar!

Dobar san je važan

Foto: 

Claudio_Scott / Pixabay

D.H.

D.H.

-Igra značajnu ulogu u reguliranju raspoloženja, apetita i libida-

Spavanje i pamćenje su izravno povezani. Neadekvatan san smanjuje moždane aktivnosti i ograničava pristup učenju, pamćenju i koncentraciji, no znate li kako spavanje igra ulogu u ovoj priči?
Prema istraživanju Scotta Smalla, neurologa i istraživača Alzheimerove bolesti, nedostatak sna zapravo stvara previše memorije. Krajnji rezultat je nakupljanje previše informacija koje se ne stignu spremiti u određene ladice u vašem mozgu(mozak ih ne stigne procesuirati i pospremiti po prioritetima, a to vam utječe na pamćenje).

Što se događa s vašim sjećanjima dok spavate?

Jedna od glavnih svrha spavanja je smanjiti svoja sjećanja, što znači da spavamo kako bi naš mozak mogao ukloniti nepotrebne informacije.
Zamislite svoj mozak kao ogromnu livadu – svoje sjećanje kao travu. Spavanje vam omogućuje da pokosite travu i skratite nepotrebne komade zbog kojih livada izgleda pretrpano i deformirano.
Naš mozak svakodnevno nailazi na tisuće i tisuće informacija od kojih većina ni ne shvaća da ih mozak obrađuje. Mozak jako dobro pamti na tisuće detalja, a većina njih zapravo nije nam potrebna, ta su sjećanja strana, ali s vremenom se nagomilaju kao lišće na zamišljenoj livadi i tada livada postane ružna.

Mozak tijekom spavanja čisti i izbacuje otpad koji se nakuplja tijekom dana

Znanstvenici provode istraživanja, jer sumnjaju da nekvalitetan san utječe na razvoj neuroloških poremećaja te nadalje navode kako sumnjaju na brže starenje, velike depresivne poremećaje i demenciju.
Bit će zanimljivo vidjeti koliko san štiti od neurodegenerativnih promjena.

Dok spavamo i najdubljim snom, itekako su aktivni mehanizmi nesvjesna učenja zahvaljujući kojima nastaju nove spoznaje, primjerice o povezanosti zvukova i mirisa. Tako usvojena znanja, spoznaje i iskustva ne brišu se u trenutku buđenja, naš ih mozak pohranjuje.

Zaključak dugogodišnjih istraživanja je da san pomaže regenerirati stanice u tijelu, izbaciti toksine iz mozga te je prijeko potreban u procesu učenja i memoriranja. Također igra značajnu ulogu u reguliranju raspoloženja, apetita i libida.
Prije nego što idući put odlučite preskočiti nekoliko sati sna, sjetite se kako san utječe na mozak.

Eleonora Mandić

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.