REFORMA ZDRAVSTVA Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata donijela preporuke i mišljenja

REFORMA ZDRAVSTVA Hrvatska udruga za  promicanje prava pacijenata donijela preporuke i mišljenja
D.H.

D.H.

‘Prijedlog nije primjeren modernoj medicini’

Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata sa svojim stručnjacima iz drugih EU zemalja, na
svojoj sjednici održanoj 28. listopada donijel je preporuke i mišljenje vezano za predsavljenu ‘reformu’ zdravstva.

Detalje nam otkrivaju dr. sc. Jasna Karačić i Josip Perić čelnici udruge.

‘Mišljenja smo da postojeći prijedlog reforme od strane Ministarstva zdravstva nije primjeren modernoj medicini, a niti će pridonijeti rješavanju glavnih problema pacijenata.
Stoga smatramo i predlažemo novi pristup zdravstvenom sustavu jer sama reforma nije dovoljna.
Promjene treba ustrojiti i provesti na 3 razine: u odnosu na sustav, pacijente i zdravstvene djelatnike.

U odnosu na sustav
• Neophodno je riješiti liste čekanja!
Potrebno je ostvariti refundaciju troškova pacijentu za usluge obavljene u privatnim zdravstvenim ustanovama u iznosu koliko to košta u javnoj ustanovi. Na taj način se smanje liste čekanja, te spriječi sukob interesa liječnika koji rade privatno i javno.
• Informatizacija, narudžbe pacijenata putem sustava e-građanin (pacijent sam bira, mjesto, datum, vrijeme)
• Pravno na inovacije, omogućavanje potpune zdravstvene zaštite u drugim zemljama EU
• Javna nabava koja jamči uštedu sve ustanove moraju imati javnu nabavu po istim pravilima i transparentnosti
• Spajanje zdravstvenih ustanova, prevelik broj bolnica ( Svi rade sve , a bez praćenja kvalitete i ishoda)
• Promjena načina izdvajanja za zdravstvo ( osiguranici sa izdavanjem 16,5 % što nije mali novac, ne mogu ostvariti svoja prava)

U odnosu na pacijente:
Neophodno je donošenje zakona o pravima i obavezama pacijenata! ( Izostavljen u nacrtu prijedloga Ministarstva)
• Obavezno provođenje edukacije za zdravstvene djelatnike u svim javnim ustanovama
• Dostupnost liječnika pacijentima- obavezan email za konzultacije
• Uključivanje pacijenata u zajedničko donošenje odluka o liječenju
• Razvijene komunikacijske vještine između pružatelja zdravstvenih usluga i pacijenata
• Poticanje odgovornog ponašanja pacijenata
• Svaka zdravstvena ustanova mora imati „medijatora” osobu kojoj pacijenti mogu uputi pritužbe
• Evaluacija liječenja (ispunjavanje anketnog upitnika zadovoljstva pacijenata) po čemu se kreira zdravstvena politika, u odnosu na zdravstvene djelatnike
• Omogućen rad zdravstvenim djelatnicima privatno i javno
• Elektronska evidencija rada u javnom sustavu
• Sustav nagrađivanja najboljih medicinskih praksi te sustav sankcija za nesavjesno liječenje
• Omogućavanje napredovanja po kompetencijama’.

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.