Sedam navika koje će vas učiniti zdravijima u zimskim mjesecima

Sedam navika koje će vas učiniti zdravijima u zimskim mjesecima

Foto: 

Adina Voicu from Pixabay

D.H.

D.H.

Jednostavne su

Želite se osjećati vitalnije, bolje i spremnije u zimskim mjesecima? Tada je krajnje vrijeme za neke nove navike! Donosimo vam sedam učinkovitih savjeta stručnjaka koji se lako mogu integrirati u svakodnevni život.

Osobito u hladnoj sezoni brzo primijetimo kada naše tijelo ne može raditi punom brzinom: koža je blijeda i suha, stalno nam je hladno i laka smo meta za infekcije. Naravno,  organizmu je potrebna briga i malo ljubavi kako bi se bez problema mogao nositi sa svakodnevnim životom. Ne mislimo pri tome na pregršt vitaminskih tableta ili na dvotjedni odmor na Karibima – ne, možete utabati put u svakodnevnom životu kako bi se snažno i blistavo suočili sa svakodnevicom te i zimi možete biti u dobroj formi, piše Miss Zdrava.

1. Popijte veliku čašu tople vode ujutro prije doručka

Jeste li znali da svaka pojedinačna stanica u našem tijelu potpuno mijenja vodu stotinjak puta u minuti? Na taj se način sve iskorištene tvari odvoze, a stanica se opskrbljuje novim hranjivim tvarima. Podržite svoje tijelo u ovom procesu tako da ujutro popijete čašu vode.

Vodom također potičete probavu i povećavate bazalni metabolizam. Znanstvenici sa Medicinskog Sveučilišta Charité u Berlinu otkrili su da organizam troši oko 20 kalorija više na svakih 0,2 litre vode, jer uvođenje vode u metaboličke procese troši energiju.

2. Doručkujte!

Doručkovati – a zašto? Svako jutro iza organizma leži noć puna napornih procesa popravljanja, obnove i detoksikacije. Noću trošimo gotovo 50 posto bazalnih metaboličkih kalorija! Kako bi se naše tijelo moglo pravilno pokrenuti ujutro nakon završetka posla, treba mu energija – i to brzo.

Ako izostavite doručak, metabolizam smanjuje brzinu, što je zapravo logično, jer mu tako uskraćuješ energiju kad mu je najpotrebnija. Ako (poput mnogih) nemate ujutro apetita, trebali biste nešto pojesti i to najkasnije dva do tri sata nakon ustajanja. Možda s vremenom možete pokušati doručkovati malo ranije i na taj način naučiti se jesti ujutro. Proizvodi od cjelovitih žitarica, poput zobenih pahuljica ili integralnog kruha, najbolji su izbor za doručak. Naime, oni pružaju tijelu dugotrajnu energiju. U kombinaciji s nekim malomasnim sirom, voćem i/ili povrćem, brzo ste dočarali zdrav doručak.

3. Nađite vremena za ručak

‘Samo čim prije kući’ – s ovim motom mnogi se odriču ručka kako bi na svom radnom mjestu brzo progutali spakiranu salatu, sendvič ili nekoliko čokoladnih pločica. Ali, isplati li se doista uštedjeti vrijeme, a ne napraviti stanku za ručak te nezdravo jesti? Ne!

Očajnički nam je potrebna stanka u podne nakon cijelog jutra napornog posla. Pomaže nam započeti poslijepodne sa svježom energijom. Samo kratka šetnja oko kvarta ponovno će va, pokrenuti cirkulaciju.

Odvojite vrijeme za jelo, svjesno žvači i slušajte svoje tijelo: Kada ste siti? Priuštite si zdjelicu salate ili nešto povrća uz svaki ručak.

4. Izbjegavajte sve međuobroke 

Oni koji dobro jedu ujutro, u podne i navečer imaju dovoljno energije za cijeli dan. Vjeruje se kako je pet obroka dnevno previše. Budući da mnoge male porcije tijekom dana znače da tijelo gotovo nema stanke za probavu i da mu je potrebna energija koja mu nedostaje negdje drugdje.

5. Izbacite iz prehrane šećer, zaslađivače, gazirana pića i brzu hranu

Znamo da ovu zadaću nije lako provesti. Naime, naše tijelo jednostavno voli šećer, a osobito u stresnim situacijama žudi za slatkom nagradom. Nažalost, svi znamo negativnu stranu: karijes, prekomjerna tjelesna težina, visoki krvni tlak i dijabetes – čisto da nabrojimo samo nekoliko primjera. Trajno maknuti šećer s jelovnika je nerealno, ali pokušajte barem popiti čaj ili kavu bez šećera nekoliko dana ili tjedana ili ne grickati slatkiše. Primijetit ćete da, primjerice, puno intenzivnije osjećate slatkoću voća.

6. Fit zimi: Iziđite na svjež zrak barem 15 do 20 minuta svaki dan

Tužno, ali istinito: zimi se život uglavnom odvija u zatvorenim prostorijama. Zrak za grijanje čini našu kosu ‘električnom’ i isušuje kožu, električno svjetlo pogađa um i čini nas tromima. Prekinite ovaj opušteni začarani krug izlaskom na svježi zrak! Čak i četvrt sata za stanku za ručak mogu učiniti razliku. Tijelo ima priliku proizvesti vitamin D tek kad danje svjetlo dođe u kontakt s našom kožom. Možda se također možete voziti biciklom na posao, sići stanicu prije ili parkirati automobil malo dalje od radnog mjesta kako bi zimi svom tijelu omogućili luksuz dnevnog svjetla.

7. Ustanite i krećite se

Znate savjete kako zimi biti u formi: stepenice umjesto dizala, idite do svog kolege na drugom katu umjesto da mu pišete email, obavljajte male poslove pješice, a ne automobilom. To je lako. Napravite to i brzo ćete se osjećati spremnije i pokretnije, a ako imate priliku, uključite 30 do 45 minuta treninga izdržljivosti dva puta tjedno i tri laka treninga mišića po 15 do 20 minuta u svoj svakodnevni život. Za to ne trebate ići u teretanu ili na satove vježbanja; dnevna soba kod kuće ili stepenice sasvim su dovoljni!

Doktore, hitno!

Koristimo kolačiće i druga slična tehnička rješenja kako bismo poboljšali vaše iskustvo s našom web stranicom, analizirali obrasce korištenja i isporučili relevantne oglase. U našoj ažuriranoj Polici Privatnosti možete pročitati više o tome koje podatke prikupljamo i kako ih koristimo.